Spel Onlineskjutaren "Anthem" har en lång väg kvar att gå innan det blir det spel som skaparna vill att det ska vara, uppger Ben Irving och Chad Roberston vid skaparen Bioware i en tråd på forumsajten Reddit.

De skriver också att det var mer saker att fixa och förbättra än vad man räknade med när spelet släpptes, och att en del av de planerade uppdateringarna skjuts på framtiden.

"Vi tror att spelet kommer att bli jättebra, men vi inser att komma dit kräver mycket hårt arbete. Vi vill göra det arbetet och vi vill att alla ni följer oss på resan för att nå dit", skriver de två.

"Anthem" fick hård kritik när det släpptes i februari för att det bland annat kändes ofärdigt och buggigt, och PC-spelet har ett genomsnittsbetyg på sajten Metacritic på bara 58, där Biowares spel brukar ligga betydligt högre.

I ett djuplodande reportage hos spelsajten Kotaku har en problematisk utvecklingsprocess målats upp, med bland annat svag styrning, många förändringar, medarbetare som gått in i väggen eller slutat och en för ändamålet dålig spelmotor som orsaker till vad som gick fel med spelet.